Bel ons

Mail ons

Overig nieuws

De Wensboom bestaat 10 jaar

9 januari is het 10 jaar geleden dat De Wensboom is opgericht. De Wensboom is een initiatief van vrijwilligers van Sint Annaklooster. Zij helpen om persoonlijke (soms laatste) wensen van bewoners en gasten van de hospices, logeer- en verpleeghuizen en woonzorgcentrum Antonius uit te laten komen.

Martin de Kort, vrijwilliger en voorzitter van De Wensboom: “Eigenlijk zijn de meeste wensen best klein. Mensen willen bijvoorbeeld nog een keertje lunchen, pizza eten met familie of vriendinnen, een bezoekje brengen aan een dierbare plek of nog een keer naar een voetbalwedstrijd. We krijgen ook vaak wensen om iets te organiseren voor de afdeling waar iemand woont. Dan organiseren we bijvoorbeeld een sjoelwedstrijd of muziekavond. Natuurlijk altijd inclusief lekkere hapjes.”

Ritje in een rode Ferrari

Een groep van vrijwilligers zorgt ervoor dat op elke locatie de wensen vervuld worden. Martin de Kort: “Soms moeten we echt alles uit de kast halen om de wens in vervulling te laten gaan. Ik herinner me een wens van een mevrouw die wel eens een ritje wilde maken in een rode Ferrari, en dan liefst met een knappe chauffeur. Ook de wens om met een motorclub nog een rit te maken en een kerkelijke inzegening van een huwelijk waren lastig in te vullen maar deze wensen zijn wel allemaal ingevuld. En het was heel mooi en bijzonder. Als er medische assistentie bij de uitvoering van een wens nodig is dan roepen we de hulp in van de Wensambulance. Een mevrouw wilde graag naar Lourdes in Frankrijk. Voor de vrijwilligers van de Wensboom niet uitvoerbaar, maar voor de Wensambulance wel”.

Winter- en zomeractiviteit

Elke winter en zomer organiseert De Wensboom op elke locatie een activiteit. In december hebben vrijwilligers een uitgebreid kerstdiner gemaakt voor gasten van hospices De Regenboog en Valkenhaeghe. In de zomer hebben ze een BBQ georganiseerd met een frietwagen plus een openluchtconcert.

Martin de Kort: “Tijdens het kerstdiner mocht elke gast ook 2 familieleden uitnodigen om mee te eten. Die lach op de gezichten en de dankbare woorden. Daar doe je dit werk voor.”

Financiën

Voor de gasten zijn er géén kosten verbonden aan de uitgevoerde wens. De Wensboom is afhankelijk van giften.

www.sintannaklooster.nl/wensboom

logo de wensboom 10 jaar 300 dpi